Vart tog du vägen nu då?

Nu när jag börjar skriva försvinner du minsann, men du har väl fullt upp med ny praktik och ny kärlek, haha. Kanske ännu mer nytt, vad vet man, ny bostad och jaa... man vet aldrig, allt verkar nytt så här 2011. Hihi.

Jaha, så hur tänkte jag nu då med 2010 och 2011? Tjaa, ska sanningen fram så slöade jag hela dagen igår när Mattis åkte hem, städade bara upp och sen satt framför datorn hela dagen och inte går det bättre hittills idag. Men i morgon är det slut på slöandet, då ska jag åka och jobba:( så det är lika bra att passa på medan man kan, haha. Ska INTE bli kul att vända på dygnet igen... jag har sagt att jag mer och mer blir en bättre version av den jag var när jag var ung, pendeln har vänt, är inte så övervuxen längre... men det där med att inte somna på nätterna och inte vakna på mornarna hade gott kunnat stanna borta! Det är inte bra när man ska jobba.

Såå...

2010 var året då vi insåg att det går att göra mycket för att förändra sin vardag om man har lite energi och lite vilja. Och att det är extremt svårt att göra det när energin tryter, även om vilja finns. 2010 var också året när jag insåg att även om det är bekvämt ibland är jag inte gjord för att bo ensam - jag äter dåligt, fastnar i dåliga mönster och blir trött. Dessutom var 2010 året då jag kom helt till ro med vem jag är och vart jag vill. Just nu är jag lugnare än någonsin i mitt liv inombords, känner mig som en klippa ganska ofta, som står där envist även om det regnar och blåser men som ändå längtar efter solen som värmer mig. Du är en av mina solar, och 2010 var också året när jag hittade mina solar - och mer och mer förmågan att fjärma mig från det och dem som låtsas vara solar men egentligen är eldar som kan spräcka min fina klippa. (Bra liknelse jag hittat va? :)) Tyvärr var 2010 året då jag började stöta på eldar på jobbet, och kände mig stressad av det arbete som jag tidigare trivts så bra på.

Nyårsafton 2011 känner jag mig starkare i kroppen, friskare och piggare än året innan eftersom jag hittat tillbaka till det nyttiga livet. Jag har ett nytt fint hem tillsammans med Mattis, Chichi och förhoppningsvis ett litet knyte till. Jag har skrivit på min bok och utvecklats mera på det område jag börjat röra mig på. Jag har en fin semesterresa tillsammans med dig att se tillbaka på och har fina vänner och familj kvar i min närhet. Jag har hittat en bättre balans på arbetet och hittat tillbaka till min arbetsglädje och lärt mig att helt stänga ute dem som stressar mig och ger mig dåliga vibrationer. Jag har fortsatt med att uppskatta alla små glädjeämnen i livet men också blivit bättre på att engagera mig i och kämpa för det jag tror på, som steg 3 och economics of happiness (vilka båda handlar om världens ekonomiska system versus miljöförstöringen och inte är några konstiga sekter, även om det låter så).

Så, that's it. Dags att fundera över mindre mål som tar mig till denna nyårsafton - men nu lämnar jag också över stafettpinnen till dig, min kära sol som ger mig ljuuus!

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0