Ett nytt år - gott eller ej?

Uscha, läser nyheter och man kan ju bara bli deppig. Världen kanske går under 2012 ändå... mest för att människan ALDRIG erkänner hur mycket vi förstör. Boken jag beställde beskriver människan som en vampyr - som bara suger ut från andra utan att ge tillbaka. Jag vidhåller att det vi mest liknar är gräshoppesvärmarna som kommer, äter upp allt som finns, och drar vidare. Med den skillnaden att vi är giftiga gräshoppor som förgiftar marken och luften vi befinner oss i, så att vi inte bara dödar allt för stunden utan för en mycket lång framtid.

Usch.

Men desto mer anledning att njuta av den tiden man har, kanske? Mer anledning att försöka se varje liten glädje i vardagen man kan hitta, uppskatta varje liten guldkant. Efter detta livet får vi kanske en förklaring på varför det ser ut som det gör i världen - det går inte att förstå just nu. Meningen med livet är att ta hand om det liv man har, tror jag. Och det ska vi försöka göra  igen, nu med det nya året. Dags att tänka igenom det gamla och planera inför det nya. Vilket jag ska göra nu i dagarna, men eftersom jag träffade onda förkylda barn i nyår är jag inte så pigg just nu - fast jag tror inte jag blir så sjuk heller, bara hängig och trött (och tack vare Ipren slipper jag ha ont hela tiden), men tillräckligt off för att inte orka göra det just nu. 

Nå ja, det gäller att se ljuuuset i mörkret...

Kram,

Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0